it´s hard to understand

Jag vill inte förstå det, men jag måste. Jag måste inse att du inte var riktig, du var falsk. Frös ut andra men mig var du rädd om, mig var det coolt att ha som vän på grund av att jag hade mycket kompisar. Tyvärr så fanns inga tecken, eller så var jag blind. Blind från att se utsidan, vi hade vår lilla bubbla. Jag märkte inte att det andra kanske inte tog så bra när jag dumpade dom för dig, som inte alls var riktig. Jag är ledsen, men jag gick in i din fälla. Men det kommer aldrig att hända mig igen. För nu ser jag utsidan, hur andra påverkas. Jag vill inte att andra ska falla i din fälla, men jag låter dig ha vänner. Jag låter dig ha andra att "dela bubbla" med. För jag vill inte vara en del av ditt liv längre. Glöm bort mig, slå mig, trampa på mig, snacka skit om mig-varsågod! För det tar inte på mig, jag är mycket starkare än dig och det vet du. Jag kan säga vad som helst, så får dom MIN åsikt om dig. Men jag struntar i att snacka skit, för jag tänker inte hämnas från hur du behanlat mina vänner. Jag vill inte trampa på dig, hur mycket bättre är jag på en skala då? Det bästa jag kan göra är att fokusera på dom som faktisk kan behandla alla lika, oavsett hur dom ser ut eller hur populära dom är! Jag tänker inte slösa flera batterier på dig. 
 
Jag skriver inte det här för att jag själv blivit sviken av h*n. Jag behandlas fortfarande bra av h*n.
Jag skriver det här för att jag är trött. Jag är trött på att h*n behandlar mina vänner dåligt, för att dom är "UNDERKLASS" eller någon sån dålig anledning(!?). Jag ser inte mera på när h*n skrattar åt någons ögonbryn eller klädstil, och bara titta på. Nu vet jag bättre, jag försvarar personen som blir hånad. För jag är bättre än h*n som pekar och skrattar på folk. 
 
hejdå
 
/Lovisa
 
 

Kommentarer
Inez säger:

Bra blogg, fler inlägg

Svar: Gullunge! <3
Hilda och Lovisa

2013-08-02 | 11:25:22
fanny & Filippa-hästblogg säger:

Veckans blogg är avslutad!
Vart det er blogg? In och Titta vett ja ;)

http://syrrornaenstrom.blogg.se/2013/august/veckans-blogg-vinnare.html#comment

2013-08-05 | 11:36:08
läsarens blogg: http://syrrornaenstrom.blogg.se

skriv din kommentar här↓

ditt namn (är obligatoriskt):
klicka så kommer vi ihåg dig! :)

Email: (bara Hilda och Lovisa som ser)

din blogg/hemsida om du har en:

din kommentar♥:

Trackback