En ponny jag provred

Nu tänkte jag berätta om Mirå (Mireaux) en gammal ridskoleponny jag provred :-)
Han såldes till Jenny (min vän) för att han var för busig för att stå på ridskola. Efter nått år så lärde jag känna henne eftersom att Manne stod i Jennys stall under sommarlovet (då jag började rida Manne på riktigt). Han var en riktig bus ponny, alltså inget för mig då jag är (var mer förr) rädd för busiga hästar och osäkra hästar. Men han slog mig rakt i hjärtat, jag var käääär
 
Filmen från provridningen ↓
 
Hittade även massa "mireaux goes crazy" videos och "jag älskar dig Mirå" videos, gulligt :)
 
Men jag fick inte rida på honom själv utan uppsikt och om ingen kunde rida med mig så åkte jag ju ut till stallet för att mocka och fixa mat osv. Så då bestämde jag och mina föräldrar att det var bäst att jag slutade vara fodervärd, betala 300 i månaden för att mocka och fixa mat... </3 
Saknar ´min´ Mirå... Jennys lilla busponny <3
 
Fast nu har jag ju min egna lilla busponny (tack frida) Tricko! <3 Och min stora bus ponny som alltid hängt med mig, vart jag än gått <3
 
Tack och bock!
 
- Lovisa
 
 
 

Kommentarer

skriv din kommentar här↓

ditt namn (är obligatoriskt):
klicka så kommer vi ihåg dig! :)

Email: (bara Hilda och Lovisa som ser)

din blogg/hemsida om du har en:

din kommentar♥:

Trackback